Mullberry Bayswater

Min dröm i något år nu har varit att ha en äkta Mullberry bayswater, väldigt vacker väska enligt mig.

Ikväll så har jag varit på en middag, med folk som är, ja vad ska man säga. Låter så hemskt att sätta in folk i olika fack, men dessa var i alla fall i ett fack ovanför mitt fack, kanske till och med två.
Verkligen dragit mig  inför den här middagen i flera dagar och inte velat gå och vara låtsas social. Vilket jag alltid känner inför saker i och för sig. Men när jag väl får tummen ur och går dit har jag skit trevligt.
Men åter till saken, middagen. Jo, en av gästerna skulle ha en ny flickvän med sig och ja, det var väll det som gjorde det lite jobbigt. Har alltid svårt för nya tjejer, av någon anledning. Så på med bästa tröjan, fixa sig lite extra och ja, vill verkligen göra ett fint första intryck.

När vi kliver in genom dörren, så vad ser jag då inte. Jo, en sån väska som jag gått och drömt om och suktat efter i ett år nu. Men har verkligen inte råd att köpa en själv. Det jobbiga med det hela var ju då att jag, som piffat mig till max för att komma upp i deras facknivå, kliver in med en kopia av den här väskan.
Ser ägaren till väskan komma gående mot oss och snabbt som ögat vänder jag på min väska, för att hon kanske inte ska lägga märke till den. Men så klart, med min vanliga tur så är det första hon säger: Men gud! vi har ju likadana väskor!.
Jag försöker lite fint byta samtalsämne, men hon ba maler på om vart hon köpt den, undrar vart jag köpt min, disskuterar färgen osv. Jag fortfarande med väskan vänd mot mig för att inte avslöja min 300 kronorsväska.

När hon äntligen byter samtalsämne och går iväg, letar jag reda på första bästa garderob och gömmer den där, för resten av kvällen. Kunde lika gärna gömt mig där inne jag med, ända jag kunde tänka på genom tre rätter sen var den jäkla väskan och hennes som bara stod där och lyste i ögonvrån.

Nu ägnar jag till och med ett helt blogginlägg till den jäkla väskan.



over´n out



Kommentarer
Postat av: Aleksandra

hehe.. guuuuud va søt du e... haha.. fan ser det før mig.. hahahahaha--. pinsamt .. men as rolig.. jag hadde bara sagt at jaaa det er en kopia men se du merker ju inte skilnaden så var dom 30.000 kr vært det?? hehe

2008-11-13 @ 01:12:26
URL: http://aleksandraalexandersen.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0