Prostituerad?

Blev publicerad idag på Lunar, ja ja ja jag vet. Lunar är kanske inte the place to be ;)

Men i alla fall, jag skrev en text om prostitution, såhär löd texten:

Precis läst en bok om prostitution och jag kan inte släppa det. Hur kan man tro att man har rätt att för lite pengar få full tillgång till en annan människa?
När jag hör ordet prostituerad så kan jag inte låta bli att tänka på att det är en trasig människa. Ingen, absolut ingen med självförtroende och självkänsla, en familj som stöttar och vänner som bryr sig skulle frivilligt bli det. Hur kan man anse sig ha rätten att köpa en annan människa? Kan inte köparen se att det är en trasig människa på samma sätt som jag gör.

Och poängen med det hela var att jag inte förstår hur köparen kan tycka det är attraherande, att köpa en trasig människa. Men nästan alla, 90 % av killarna tycker jag har fel. Jag har inte gjort något statement, förutom att jag tror det är en trasig människa som saknar självrespekt, och självkänsla. Jag tror och är näst intill övertygad om att en kvinna och man med för den delen, som har dessa båda aldrig, aldrig skulle se det som ett alternativ till försörjning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0