Jag har ingen aning.

När ska man nöja sig? Hur vet jag vad som är bra för mig? Vad vill jag? Vart vill jag? Vem är jag?

Jag har en miljon frågor som jag ställer mig själv varje dag, min splittrade hjärna orkar inte en ända fråga till. Jag kan inte hitta ett ända svar.
Jag är kluven, förvirrad, "lost", vilse, yr, tom, hel, ledsen, lycklig och framför allt trött. Trött på att jag inte kan hitta min väg nu på en gång, trött på att inte bara kunna vara ärlig mot mig själv, trött på att vara Stina.
Hur tänker jag?
Hur kan jag ena sekunden vara bombsäker på vart jag vill och sedan nästa vända kappan och vilja motsatsen? Är det en släng av någon bokstavskombination?
Jag sover inte längre, jag är bara som i dvala, aldrig riktigt vaken aldrig riktigt utvilad. Jag famlar efter svar i en tjock dimma av mitt eget velande och varje gång jag tror mig hittat ett svar så kommer det 100 nya frågor.
Vad är det jag är så rädd för? Att bli ensam?
Är det där skon egentligen klämmer, att jag är rädd för att bli ensam. Varför skulle jag bli det?
Det vet jag inte heller.

Jag vill testa mina vingar, jag vill ha något att kalla mitt. Jag vill ha något eget där jag kan stänga in mig i en vecka i stäck om jag vill, utan att ha ett ända krav på mig. Ja rent psykiskt, krav har man ju oavsett, hyra, räkningar osv.
Jag vill bli självstädigt och faktiskt testa om jag klarar att vara vuxen på riktigt, utan att fly.
För flyr är precis det jag gör nu, så fort ångesten känns lite för påträngande så tar jag bakdörren och kutar för livet. Jag tar mitt lass och stuvar in det så långt det går i någon vrå där det är näst intill oåtkomligt.
Är det jag vill verkligen att bo tillsammans i en tvåa med två små underbara katter och plugga för att hitta det hyfsade jobbet? Är det verkligen jag?
Jag har ingen som helst aning.

Men jag är rädd för att kastar jag bort det här så kommer det ingen ny chans. Jag är rädd för att komma en annan person så nära. Rädd för att gå igenom så här mycket igen med en ny person.
Utan det här livet, vem är jag då?

För varje analys av en fråga så kommer det 10 till.

Jag vill bara trycka på stopp, stanna tiden och ta ett djupt andetag.

Andas...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0